Szóval az orvos. Bejelentkeztem 2 nappal a baleset után, ugyanis a kórházban ezt kérték, ekkor menjek. A rendelőben kaptam két kérdőívet, amit kitöltöttem, visszaadtam, és kaptam egy időpontot 8 vagy 9 nappal későbbre, hogy akkor fáradjak vissza, és egy kis fiolát, amiben a vizeletemet várják velem együtt legközelebb. A lábam kötözésével addig járjak kórházba, vagy oldjam meg magam, erre kértek. Megoldottam magam. Eljött a nap, elfáradtam a rendelőbe. Orvos addigra már nem volt bent mire mentem. Érkezésemkor egy érintőképernyős érkeztető akármin kellett megadnom, hogy ott vagyok. Ezután kb egy percen belül a kijelzőn név szerint szólítottak. A kezelőben egy asszisztens vagy ki várt, megmérte a vérnyomásom, a magasságom, a súlyom, és mondta, hogy a lábamat, ő nem hivatott megnézni, menjek vissza kedden, további 4 nappal később, és majd az orvos megnézi. Visszamentem 4 nappal később. Az orvos tudta, miért vagyok ott, anélkül, hogy mondtam volna, vetett egy pillantást a lábamra, kb. a kötésen keresztül, épphogy elkezdtem leszedni, mondta elég is. Megállapította, hogy ennek gyógyulása hónapokig tart. Mondtam neki, hogy ennek ellenére én dolgoznék, mert unatkozom, és már nemigen fáj. Mondta ok, ha úgy érzem, akkor menjek. Adott egy igazolást, melyen rajta volt, hogy attól a naptól fogva nem vagyok eltiltva a munkától. Tehát másnap már mentem is dolgozni, be is osztottak duplázni első nap, miért is ne... A munkahelyemen kiderült, hogy az a papír amit adott, az nem jó, szereznem kell másikat. Visszamentem, elmondtam mi van, elkérték a papírost, és mondták menjek vissza másnap, akkor lesz bent az adott doki. Na gondoltam, ez nem lesz egyszerű... Másnap visszamentem, a recepción már kész volt az új igazolás, mely jónak bizonyult, és azt gondoltam, most akkor jó lesz, kapok táppénzt. Kaptam. Ez a csalódásom tárgya. Ebben az országban a táppénz rendszere jelentősen eltér a magyartól. Nevezetesen az jogosult táppénzre, aki legalább 96 fontot keres egy héten, annak jár 79 font, ha jól emlékszem, hetente, táppénz gyanánt. Ez kb. a harmada a minimálbérnek. Abból old meg, ahogy tudod. Mondanom sem kell, hogy csak a szállásért többet kell letennem hetente. Ez engem meglepett rendesen. Mármint fura, hogy ha az ember egy önhibáján kívül bekövetkezett, munkahelyen történt baleset után, otthon kényszerül maradni hosszú távon, ekkorát szop még pluszban. Lehet kötni ilyen esetre életbiztosítást, és akkor nincs para. A rendszer lényegét megértettem, motiválva van az ember, hogy felépüljön a betegségéből. És ha valaki mégis szeretné, hogy rendesen meg legyen fizetve, amikor beteg, annak fizessen egy magánbiztosító, nem az állam. Ez végül is korrekt, ha figyelembe vesszük, hogy itt nem veszik el az ember pénzét járulékok, meg adók, meg ki tudja milyen címen. Illetve elveszik, de jóval kevesebb hányadát, mint otthon. Viszont cserébe nagyon nem segítenek ha bajban vagy.